نصب پرده زبرا

نصب پرده زبرا اداری

هر محیطی ویژگی‌ها و فضای خاص خود را دارد و بر همین اساس وسایل و ابزارها باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که هم در آن محیط کارایی داشته باشند و هم مناسب فضای محیط باشند. محیط اداری نیز از همین قاعده و قانون پیروی می‌کند. ابزارهایی مانند پارتیشن اداری، پرده‌های اداری نظیر پرده اداری زبرا و … مناسب محیط اداری هستند. پارتیشن اداری، فضای اداره را به قسمت‌های کوچک‌تری تقسیم می‌کند و شما را از شر کارهای دردسرساز دیوارکشی نجات می‌دهد. پرده‌های اداری نیز به خاطر طیف رنگ و کارایی به خصوصی که دارند، برای محیط اداری بسیار مناسب هستند. پرده‌های اداری انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها پرده زبرا اداری می‌باشد که در ادامه به معرفی این محصول خواهیم پرداخت.

می‌توان گفت پرده زبرا به یکی از محبوب‌ترین پرده‌های دنیا تبدیل‌شده است و کارایی بسیار فراوانی دارد. از پرده‌های زبرا در محیط‌های مختلف نظیر آشپزخانه، اتاق، پذیرایی، محیط اداری و … استفاده می‌کنند. نام پرده زبرایی که در محیط اداری استفاده می‌شود، پرده زبرا اداری نام دارد. پرده زبرا اداری را می‌توان در کارخانه‌ها، مراکز فروش، دفاتر اداری و … مشاهده کرد.

علت نام‌گذاری پرده زبرا به این دلیل است که پرده زبرا از یک پرده شید رول به همراه کرکره ساخته می‌شود و این امر باعث راه‌راه شدن پرده می‌شود. زمانی که پرده را به حالتی تنظیم می‌کنیم که قسمت‌های تیره روی‌هم و روشن نیز روی‌هم قرار می‌گیرند، نور از لابه‌لای قسمت‌های روشن وارد اتاق می‌شود ولی زمانی که پرده را به حالتی تغییر می‌دهیم که قسمت‌های تیره روی قسمت‌های روشن قرار می‌گیرند، در این صورت مانع ورد نور به اتاق می‌شویم.

پرده زبرا اداری در بین انواع پرده‌های اداری محبوبیت بالایی دارد و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شود که شما می‌توانید بر اساس نوع علایق خود و همچنین فضای اداره به سفارش پرده زبرا بپردازید. پرده زبرا در دو نوع پرده زبرا چاپی و پرده زبرا ساده، در بازار یافت می‌شود.

پرده زبرا چاپی: روی پرده زبرا چاپی طرح‌های مختلفی را چاپ می‌کنند. شما می‌توانید طرح دلخواهتان را سفارش دهید تا روی آن چاپ کنند. توجه داشته باشید که امروزه با پیشرفت تکنولوژی کیفیت چاپ بر روی پرده نیز بالا رفته است و شما می‌توانید به‌راحتی آن را شست‌وشو دهید.

پرده زبرا ساده: همان‌طور که از نامش پیداست این پرده زبرا ساده است و هیچ طرحی ندارد و از دو قسمت پارچه و تور ساخته‌شده است. قسمت تور نور را از خود عبور می‌دهد ولی قسمت پارچه‌ای مانع ورود نور به محیط می‌شود. همان‌طور که گفتیم اگر قسمت‌های توری روی‌هم و قسمت‌های پارچه‌ای روی‌هم قرار بگیرند، نور از میان قسمت‌های توری به محیط وارد می‌شود ولی اگر قسمت‌های توری روی قسمت‌های پارچه‌ای قرار بگیرد، فضا تاریک می‌شود. پرده زبرا ساده حالت مدرن‌تری دارد و برای امکان اداری بیشتر از پرده زبرا چاپی مناسب‌تر است و البته انتخاب بین این دو به سلیقه شما بستگی دارد. پرده زبرا ساده نیز تنوع طرح و رنگ بالایی دارد و شما به‌راحتی می‌توانید با دیگر وسایل ست کنید. توجه داشته باشید که قیمت پرده زبرا ساده نسبت به پرده زبرا چاپی پایین‌تر و مقرون‌به‌صرفه تر است.

مزایای پرده زبرا اداری

  • اولین و مهم‌ترین مزیت پرده‌های زبرا این است که عایق بسیار خوبی در برابر سرما و گرما هستند. پرده‌های زبرا به دلیل اینکه از پارچه‌های ضخیمی دوخته می‌شوند در برابر صدا نیز عایق می‌باشند و گزینه مناسبی برای محیط اداره می‌باشد چراکه کارمندان در اداره نیاز به حفظ حریم شخصی و تمرکز دارند. اداره‌ها معمولاً در مراکز اصلی شهر احداث می‌شود، درنتیجه نیاز کارمندان را از آلودگی صوتی محافظت کنیم.
  • شما می‌توانید به‌وسیله پرده زبرا میزان نور محیط را تنظیم کنید. اگر می‌خواهید نور زیادی به فضا بتابد، می‌توانید تمام ‌پرده را بالا دهید و یا نصف آن را؛ اگر هم می‌خواهید نور با شدت کمتری به محیط بتابد، می‌توانید آن را در حالت راه‌راه قرار دهید.
  • نصب و راه‌اندازی پرده زبرا بسیار راحت است و شما می‌توانید خودتان آن را نصب کنید. نصب سریع آن این امکان را به شما می‌دهد که در هنگامی‌که پرده نیاز به شست‌وشو دارد، به‌راحتی بازکنید و پس از تمیزکاری، دوباره آن را نصب کنید.
  • جنس پرده زبرا مخصوص است و تمامی اشیا و حتی خود شما را در برابر آلودگی‌های نوری نظیر اشعه فرابنفش محافظت می‌کند.
  • با توجه به تمام مزیت‌های گفته‌شده، قیمت پرده زبرا مناسب و مقرون‌به‌صرفه است چراکه در ساخت پرده زبرا پارچه زیادی مورداستفاده قرار نمی‌گیرد. این ویژگی علاوه بر این‌که در قیمت پرده تأثیرگذار است، باعث می‌شود پرده سبک شود و باز و بسته کردن آن نیز راحت می‌شود.
  • همچنین همان‌طور که گفته شد، پرده‌های زبرا تنوع بالایی دارند و شما به‌راحتی می‌توانید با دیگر ابزارهای محیط، هماهنگ کنید.

معایب پرده زبرا اداری

  • پرده‌های زبرا متأسفانه بسیار شکننده می‌باشند و باید در نگهداری آن نهایت دقت را به خرج دهید.