پارتیشن اداری چیست؟ انواع پارتیشن اداری!

پارتیشن اداری چیست؟ انواع پارتیشن اداری!

پارتیشن اداری

امروزه جوامع بشری پیشرفت زیادی کرده اند و تقریباً میتوان گفت برای کوچک ترین نیاز خود هم چاره ای اندیشیده اند. برای مثال این روز ها از اتاق خواب یک کودک بگیر تا آبدارخانه یک اداره، سالن های بزرگ همایش و ارائه کنفرانس، خانه بزرگ و مجلل، رستوران ها و سالن های برگزاری مراسم، آرایشگاه و مکان های دیگر اهمیت زیادی به دکوراسیون و طراحی داخلی خود میدهند. علت امر این است که اکثر انسان ها فهمیده اند که باید برای آسایش و راحتی محل کار، استراحت و … توجه بالایی داشته باشند و امکانات لازم را فراهم کنند. یکی از مکان هایی که افراد حدود ۷ الی ۸ ساعت از روز خود را در آنجا میگذرانند، اماکن اداری است و باید طبق سلیقه کارکنان اداره و افرادی باشد که به هر دلیلی در آنجا کار میکنند. یکی از ابزارهایی که میتوان گفت به زیبایی و ایجاد آسایش در اداره کمک میکند استفاده از پارتیشن است. پارتیشن در لغت به معنای جدا کننده میباشد و وقتی در طراحی خانه، اداره و یا هر فضای دیگری از آن استفاده میشود، منظورمان این است که بخش های مختلف فضا را به چند قسمت تقسیم کنیم.

پارتیشن ها انواع مختلفی دارند. ضمن اینکه هر نوع از پارتیشن، در طرح و رنگ های متنوعی در بازار موجود میباشد که شما به راحتی میتوانید با توجه به سلیقه ی خود و البته دکوراسیون فضا دست به انتخاب بزنید. انواع مختلف پارتیشن ها در دو مدل عرضه میشود، یکی از آن ها به صورت دیوار کاذب عمل کرده و به قسمتی از فضا متصل میشود، در حالی که مدل دیگر را میتوان به راحتی جا به جا کرد و در هر قسمتی که میخواهیم، گذاشت. پارتیشنی که در اماکن اداری و فضاهایی شبیه آن نصب میشود، پارتیشن اداری نام گرفته است. همراه ما باشید تا به توضیح مفصل پارتیشن اداری، ویژگی ها، مزایای استفاده و انواع آن بپردازیم.

پارتیشن اداری

پارتیشن اداری به جدا کننده ای گفته میشود که برای جدا کردن قسمت های مختلف یک فضای اداری بزرگ به بخش های کوچک تر استفاده میشود. پارتیشن اداری به شما این امکان را میدهد که از هر فضایی که دارید نهایت استفاده را بکنید و به جرئت میتوان گفت که نصب پارتیشن اداری سریع ترین و مقرون به صرفه ترین راه حل برای مشکل کمبود فضا در اداره است. شما به جای اینکه از آجر و دیوار کشی برای جدا کردن قسمت های مختلف استفاده کنید که هم هزینه بالایی دارد و هم فضای زیادی اشغال میکند، میتوانید با استفاده از پارتیشن بخش های مختلفی برای کارکنان اداره خود بسازید که هم کم هزینه است و هم اسرع وقت و به راحتی انجام میگیرد.

شما ممکن است در اداره در طول زمان فرد جدیدی را اضافه کنید و یا فردی ممکن است از اداره شما استعفا دهد، در چنین مواقعی نیاز دارید که اتاق و یا فضای کاری جدیدی به کارمند خود ارائه دهید بنابراین دست به دامان امکاناتی میشوید که کمبود شما را جبران کند که انتخاب پارتیشن بهترین گزینه است. توجه داشته باشید که امروزه به دلیل گسترش امکانات و تجهیزات کارمندان شما انتظار دارند که در فضایی ایمن و راحت و بدون هیچ مزاحمتی کار کنند که در واقع شما نمی توانید افراد زیادی را در اتاق کوچکی محدود کنید و باید برای تک تک آن ها یا گروهی فضایی در نظر بگیرید.

انواع پارتیشن اداری

پارتیشن اداری در دو دسته مشخصی تقسیم بندی میشود؛

  • پارتیشن اداری تک جداره

پارتیشن اداری تک جداره همان طور که از نامش پیدا است فقط از یک لایه و یا همان جداره تشکیل شده است و نسبت به پارتیشن اداری دو جداره قیمت پایین تری دارد. توجه داشته باشید که ما نمیتوانیم بگوییم که پارتیشن اداری تک جداره انتخاب کنید و یا دو جداره چرا که شما بر حسب نیاز و علایق خود دست به انتخاب پارتیشن میزنید. پارتیشن اداری تک جداره مخصوص فضا هایی است که شما حساسیت بالایی روی صدا و یا نور ندارید و با حضور چنین مواردی هم میتوانید به انجام کارتان بپردازید چون پارتیشن اداری تک جداره نسبت به نوع دوجداره نازک تر است و عایق کمتری در برابر نور و صدا میباشد ولی طبیعتاً به دلیل اینکه پارتیشن تک جداره نیز نوعی جدا کننده محسوب میشود به شما در جداسازی بخش های مختلف فضا و ایجاد فضایی کوچک تر کمک میکند. از مزایای دیگر پارتیشن اداری تک جداره میتوان به وزن کم آن اشاره کرد چرا که فقط از یک لایه ساخته شده و است و جا به جایی آن راحت تر است.

  • پارتیشن اداری دوجداره

پارتیشن اداری دوجداره نیز از دو لایه و جداره ساخته میشود. ام دی اف به کار رفته در پارتیشن دو جداره ضخامت بالایی دارد و حدود ۱۶ میلی متر میباشد. ممکن است در ساخت پارتیشن اداری دو جداره از شیشه هم استفاده کنند که این البته بر اساس سلیقه شما در نظر گرفته میشود. ارتفاع پارتیشن به انتخاب شما بستگی دارد که میتواند بلند، کوتاه و یا متوسط باشد. برخلاف پارتیشن اداری تک جداره، این پارتیشن در برابر نور و یا صدا بیسار عایق است و شما میتوانید با خیال راحت در فضایی که توسط پارتیشن اداری دو جداره تقسیم بندی شده است، کار کنید. پارتیشن اداری دو جداره نسبت به نوع تک جداره قیمت بیشتری دارد و این به سبب امکانات بیشتری است که نسبت به نوع تک جداره دارد. پارتیشن اداری دو جداره مناسب تمامی مکان های اداری است که نیازمند سکوت و ایجاد آرامش هستند. ما بین لایه های پارتیشن محلی برای عبور سیم های وسایل برقی و یا کابل تعبیه شده است که باعث تمیز و یکدست شدن فضای کار میشود و از به هم خوردن سیم ها و یا ایجاد شلوغی در مکان جلوگیری میکند.

همان طور که گفتیم پارتیشن اداری از نظر جنس و طرح انواع مختلفی دارد، با ما همراه باشید.

  • پارتیشن اداری چوبی یا همان ام دی اف

پارتیشن اداری چوبی در بین انواع دیگر پارتیشن های اداری محبوبیت بالایی دارد و میتوان گفت نسبت به سایرین کارآمد تر است. پارتیشن اداری چوبی به دلیل اینکه از ام دی اف ساخته میشود نسبتا سنگین است و میتوان برای مکان هایی استفاده کرد که نیاز داریم گاهی اوقات فضای مورد نظر کوچک و یا بزرگ کنیم؛ در این صورت میتوان پارتیشن چوبی را جا به جا کرد و فضای جدیدی ساخت. توجه داشته باشید که منظور از سنگینی نسبی پارتیشن این است که با فشار کوچکی زمین نمی افتد و مقاوم است ولی خود فرد میتواند به کمک افراد دیگر جا به جا کند. شایان ذکر است که ارتفاع پارتیشن اداری چوبی تا سقف نیست و به راحتی جا به جا میشود. اندازه این پارتیشن بر اساس سلیقه و انتخاب شما طراحی میشود. بهتر است ابتدا اندازه محیط مورد نظر را بررسی کنید و سپس سفارش دهید. این پارتیشن ها به راحتی در سایت های اینترنتی یافت میشوند و شما میتوانید از طریق سایت سفارش دهید.

  • پارتیشن اداری شیشه ای

پارتیشن اداری شیشه ای جدا کننده از جنس شیشه میباشد که به دو حالت تک جداره و دو جداره یافت میشود. توجه داشته باشید که این نوع پارتیشن جزو مدل های جدیدی است که تازه به بازار عرضه شده است که از مدل هایی ترکی و اروپایی برگرفته شده است. گفتنی است که پارتیشن اداری شیشه ای قابل جا به جایی نیست و به سقف متصل میشود چرا که به دلیل جنس شیشه ای آن، جا به جایی آن غیر ممکن است و میتواند خطرات زیادی داشته باشد. پارتیشن های شیشه ای قابل جا به جایی وجود دارد ولی شیشه های به کار رفته در آن ها، کیفیت متفاوت تری از این نوع پارتیشن دارند. قیمت پارتیشن اداری شیشه ای نسبت به انواع دیگر پارتیشن ها بیشتر است چرا که زیبایی بیشتری به فضا میدهد. از ویژگی کلی پارتیشن ها میتوان به حفظ حریم شخصی اشاره کرد در حالی که با نصب پارتیشن شیشه ای شما دیگر حریم شخصی نخواهید داشت و این از معایب شیشه ای بودن پارتیشن است.

مزایای پارتیشن اداری

  • زیبا کردن فضای مورد استفاده شده

استفاده از دیوار کشی های قدیمی و سنتی دیگر مثل قبل برای خیلی از افراد جذاب و نیست و طراحان به دنبال ایده های جالب و جدید برای طراحی دکوراسیون فضاهای اداری و دیگر اماکن هستند. پارتیشن های اداری شیشه ای جذابیت جزو مواردی است که امروزه نظر و دقت طراحان را به خود جلب کرده است چرا که به جرئت میتوان گفتن زیبایی منحصر به فردی به فضا میدهند. علاوه بر این پارتیشن اداری به شما این اجازه را میدهد که در ابعاد فضایی که میسازید محدودیتی نداشته باشید و هر وقت دلتان خواست، اندازه آن را تغییر دهید.

  • اقتصادی و مقرون به صرفه بودن

استفاده از پارتیشن اداری در انواع مختلف چوبی و شیشه ای، تک جداره و یا دو جداره به جای دیوار های سیمانی حجم بالایی از هزینه مصرفی شما را ذخیره میکند چرا که پارتیشن ها نسبت به گچ و آجر هزینه کتری دارند و علاوه بر این شما با نصب پارتیشن اداری دیگر نیازی به صرف هزینه و انرژی برای ساختن یا خراب کردن یک دیوار سیمانی در مواقعی که نیاز به تغییر دکوراسیون و یا فضا دارید، نخواهید داشت. همچنین شما با استفاده از پارتیشن های اداری شیشه ای میتوانید از انرژی های طبیعی موجود در فضا نیز بهره مند شوید. چیزی که وقتی از دیوار های سنتی استفاده میکنید، ندارید.

  • قابلیت بازسازی و جا به جایی

همان طور که گفتیم شما نمیتوانید به راحتی دیوار های قدیمی را خراب کرده و یا آن را بازسازی کنید و معمولا برای ایجاد یک تغییر کوچک در این دیوار ها مجبور میشوید فضای خیلی بزرگ تری از اداره را بازسازی کنید و ابعاد بزرگ تری از فضای شما درگیر میشود. در حالی که پارتیشن های اداری برای تغییر فقط نیازمند چند نفر برای جا به جایی هستند که در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون صرف هیچ هزینه ای انجام میشود.

  • ایجاد محیطی سالم و اداری

اختصاص فضایی جداگانه برای کارمندان اداره ضمن اینکه برای آن ها حریم شخصی ایجاد میشود و آن ها میتوانند به راحتی و بدون وجود مزاحمت به انجام کار بپردازند، از انتقال ویروس و بیماری های افراد به یکدیگر نیز جلوگیری میکند و محیطی سالم و بدون آلودگی ایجاد میشود. مخصوصاً پس از ورود بیماری کرونا به جامعه جهانی، داشتن یک فضای شخصی و فردی در اداره هنگام انجام کار به یکی از ملزومات اداره تبدیل شده است.

  • حفظ محیط زیست

وقتی شما در فضای اداری از پارتیشن اداری استفاده میکنید، به دلیل اینکه این پارتیشن ها مجدد در فضای دیگری قابل استفاده هستند، دور ریز ندارند و همین امر به حفظ محیط زیست از پسماند های شیمیایی و غیر سبز آن ها کمک میکند. علاوه بر این مواد مورد استفاده در پارتیشن های اداری نظیر شیشه، چوب و … قابل بازیافت میباشند.

 

  • امکان ساخت پارتیشن اداری بر اساس متریال انتخابی شما

پارتیشن های اداری میتوانند بر اساس سلیقه شما از جنس های مختلف شیشه ای، چوبی و … ساخته شوند. به دلیل اینکه بر اساس سلیقه شما طراحی میشوند، تنوع بالایی دارند و شما به راحتی میتوانید به فضای داخلی اداره هماهنگ کنید. پارتیشن های اداری طرح های مختلفی دارند که برخی از آن ها میتوانند به رویه پارتیشن متصل شوند و در مواقعی که از آن خسته شده اید و یا میخواهید طرح آن را تغییر دهید؛ جدا کنید. علاوه بر این پارتیشن ها این امکان را دارند که تخته و یا هر تابلوی دیگری به آن ها بچسبانید.

سخن آخر

همان طور که گفتیم پارتیشن اداری نوعی جدا کننده است که در اماکن مختلف اداری مورد استفاده قرار میگیرد. پارتیشن اداری در طرح ها و جنس های مختلفی در بازار یافت میشود و در نوع تک جداره و دو جداره موجود میباشد. پارتیشن اداری نسبت به دیوار های قدمی و سنتی، قابلیت نصب و بازسازی آسان دارد و مقرون به صرفه است. پارتیشن ها بر اساس اندازه، سایز، طرح و رنگ سفارشی شما ساخته میشوند و هیچ محدودیتی در نوع ساخت وجود ندارد. اگر تا به اینجا مقاله همراه ما بوده باشید، حتما دیدگاه شما نسبت به پارتیشن های اداری تغییر کرده است و اگر کسی باشید که قرار است در همین نزدیکی ها تغییراتی در فضای کاری خود ایجاد کنید، مطمعنا انگیزه لازم برای استفاده و نصب انواع مختلف پارتیشن های اداری را به دست آورده اید.

 

 

مقالات مرتبط

خدمات ما

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *